bm1 bm2 bm3 bm4 bm6 bm7 bm8 bm9

Bądź aktywnym seniorem

2017-03-08,

Kategoria : Aktualności

Aktywność fizyczna jest dobra nie tylko dla dzieci, młodzieży czy dorosłych, ale dla osób w każdym wieku, a już z pewnością powinna być uprawiana przez seniorów. Jeśli nigdy nie byłeś zbytnio aktywny, nie jest na to za późno. Pamiętaj, że uprawiać sport można zacząć w każdej chwili i z pewnością przyniesie on więcej pożytku niż mógłbyś sobie wyobrazić.

 

Centrum Tańca „Promyk” wyszło naprzeciw wszystkim osobom po 60 roku życia, które chcą poprawić swoją kondycję i sprawność fizyczną. W ofercie znajdują się energiczne zajęcia 60+ fitness oraz pilates. Zajęcia 60+ łączą gimnastykę z tańcem towarzyskim, do którego nie będziesz potrzebować partnera bądź partnerki, ponieważ taniec odbywa się solo. Każdy miesiąc przeznaczony jest na naukę innych kroków tanecznych, może to być klasyczny walc, tango czy cha-cha. Zajęcia odbywają się w każdy poniedziałek o godz. 15:15.

 

Fitness 60+ to rodzaj zajęć aerobowych. Są to ćwiczenia wykonywane przy dynamicznej muzyce, które przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej, a więc są idealne dla osób odchudzających się. Fitness poprawia kondycję, krążenie krwi, zwiększa wytrzymałość mięśni i ma ogromny wpływ na poprawę samopoczucia, poprzez wydzielanie w naszym ciele hormonów szczęścia – endorfin. Fitness 60 + realizowany jest w czwartki o godz. 15:00.

 

Z kolei dla tych osób, które pragną być aktywne fizycznie jednak chcą uniknąć forsownego wysiłku, Centrum Tańca „Promyk” przygotowało zajęcia z pilatesu 60+. Pilates to ćwiczenia, które łączą w sobie jogę i balet, rozciągają, uelastyczniają oraz wzmacniają mięśnie całego ciała – przede wszystkim brzucha, miednicy, pleców i pośladków. Są idealne dla osób, które mają kłopoty z kręgosłupem: poprawiają jego stabilność oraz minimalizują występowanie kontuzji. Dzięki elementom jogi, pilates wycisza, zmniejsza stres i relaksuje, a także uczy prawidłowego oddychania i prowadzi do harmonii organizmu. Pomimo spokojnego charakteru ćwiczeń pomagają wyszczuplić ciało i zrzucić parę kilo. Pilates odbywa się w każdy wtorek o 15:00.

 

- Zależy nam na tym aby osoby starsze jak najwięcej korzystały z aktywności dlatego jeżeli senior chodzi częściej, koszt zajęć wychodzi taniej – mówi Zyta Wrzos z CT Promyk  - Poprzez zajęcia uczestnicy działają na korzyść swojego zdrowia, samopoczucia i kondycji. Jest to także pretekst do wyjścia z domu i spotkania się z innymi seniorami. 


Drukuj