bm1 bm2 bm3 bm4 bm6 bm7 bm8 bm9

Pilates - trening gwiazd

2016-02-11,

Kategoria : Aktualno┼Ťci

Chcesz mie─ç figur─Ö jak Jennifer Aniston, Cameron Diaz czy Kate Hudson? Przyjd┼║ do Centrum Ta┼äca ÔÇ×PromykÔÇŁ na zaj─Öcia pilates. O skuteczno┼Ťci treningu ┼Ťwiadcz─ů pi─Ökne sylwetki gwiazd.

Pilates to trening ca┼éego cia┼éa, w sk┼éad kt├│rego wchodzi ponad 500 ─çwicze┼ä inspirowanych┬ájog─ů, baletem i┬átreningiem si┼éowym. Ich istot─ů jest rozci─ůganie, spinanie i rozlu┼║nianie mi─Ö┼Ťni. System ten jest ukierunkowany na popraw─Ö elastyczno┼Ťci, si┼éy, r├│wnowagi i ┼Ťwiadomo┼Ťci swojego cia┼éa.

- Zazwyczaj na zaj─Öciach prowadzonych metod─ů Pilatesa panuje nieco inna atmosfera ni┼╝ w przypadku standardowej zumby, fitballu czy cellustop ÔÇô m├│wi instruktorka Alicja Minkiewicz - Pomieszczenie jest delikatnie o┼Ťwietlone, z g┼éo┼Ťnik├│w p┼éynie ┼éagodna muzyka lub nie ma jej wcale, ┼Ťwiece dodaj─ů dodatkowego klimatu. Trzeba si─Ö rozlu┼║ni─ç, skoncentrowa─ç na oddechu, zapomnie─ç o ca┼éym ┼Ťwiecie.

Typowy trening pilates sk┼éada si─Ö z zestawu ─çwicze┼ä nie trwaj─ůcych d┼éu┼╝ej ni┼╝ 60 minut. Jedn─ů z ogromnych zalet metody jest fakt, ┼╝e nie wymaga od nas powtarzania ─çwicze┼ä w niesko┼äczono┼Ť─ç ÔÇô ka┼╝de ─çwiczenie robimy ok. 10 razy, dzi─Öki czemu unikamy uczucia znudzenia i zm─Öczenia. Podczas ─çwicze┼ä wa┼╝na jest tak┼╝e dba┼éo┼Ť─ç o poprawne oddychanie i kontrola przepony. Aby uzyska─ç maksymalne korzy┼Ťci, nale┼╝y ─çwiczy─ç pilates minimum dwa razy w tygodniu. Pierwsze efekty pojawiaj─ů si─Ö szybciej ni┼╝ w innych systemach.

- Joseph Pilates, autor ─çwicze┼ä twierdzi, ┼╝e po 10 sesjach poczujemy r├│┼╝nic─Ö, po 20 zobaczymy r├│┼╝nic─Ö, a po 30 b─Ödziemy┬á mie─ç ca┼ékiem nowe cia┼éo ÔÇô dodaje instruktorka.- Cz─Östo spotykam si─Ö z o┼Ťwiadczeniem, ┼╝e to lekarz wskaza┼é Pilates jako idealn─ů metod─Ö dla os├│b z b├│lami staw├│w i kr─Ögos┼éupa, os├│b z nadwag─ů ograniczaj─ůc─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç aktywnych ─çwicze┼ä, oraz dla tych, kt├│rzy d┼éugo nie ─çwiczyli.

Technika ta jest odpowiednia dla ka┼╝dego, niezale┼╝nie od wieku czy stanu zaawansowania. Podczas ─çwicze┼ä nie wykonujemy gwa┼étownych ruch├│w i podskok├│w. Kolejne korzy┼Ťci jakie przynosi regularne praktykowanie pilatesu to wzmocnienie mi─Ö┼Ťni g┼é─Öbokich kr─Ögos┼éupa, miednicy i tu┼éowia, dzi─Öki czemu rozwija si─Ö muskulatura, jednak nie dochodzi do rozbudowania sylwetki i przerostu mi─Ö┼Ťni. Innymi s┼éowy - cia┼éo staje si─Ö elastyczne, wysmuklone i gi─Ötkie.

Zaj─Öcia pilates mo┼╝na znale┼║─ç w ofercie Centrum Ta┼äca ÔÇ×PromykÔÇŁ. Odbywaj─ů si─Ö w ka┼╝dy wtorek i czwartek o godz. 20:00. Karnet na 4 wej┼Ťcia kosztuje 60 z┼é, karnet na 8 zaj─Ö─ç ÔÇô 80 z┼é, wst─Öp na 12 zaj─Ö─ç kosztuje 100 z┼éotych.


Drukuj